vrijdag, januari 17, 2014

Smartmat goes Veggie

Een nieuw jaar - de eerste maand is jandorie de helft reeds gepasseerd - dat gaat bij een pak mensen gepaard met goede, al dan niet haalbare voornemens. Kijk naar mij - 10 kilo afvallen - wie gelooft zoiets nu? Onder het motto ‘gezonder, bewuster leven’ scoort het voornemen om ‘minder tot geen vlees’ te eten de laatste jaren trouwens ook bijzonder goed. Nee, die nieuwbakken vegetariërs, ik zou ze de kost niet willen geven zelfs al is het enkel met groenten en vleesvervangers.
 
Nobel voornemen, eensklaps vegetarisch gaan eten, maar alles behalve een lachertje. Een aanzienlijk deel van die goede voornemens wordt na amper drie maanden gestaakt en de verleiding daartoe schuilt in een klein hoekje. Tot u spreekt een overtuigd alleseter, maar dan wel eentje die thuis vaker vegetarisch dan vlees eet. De kerk in het midden houden heet dat. Een gouden tip? Eet gevarieerd vegetarisch! En mag ik u in dat opzicht trouwens de nieuwe, vegetarische optie van Smartmat aanbevelen?
 
Het Smartmat Veggie kookpakket

Het vegetarische proefpakket dat ik op een druilerige maandagavond in december van Smartmat kreeg toegestuurd kwam met een begeleidend schrijven van initiatiefnemer Anders Asarby. De oprichter, die net als een flink deel van zijn medewerkers een overtuigd vegetariër is, die was maar wat blij met de nieuwe vleesvrije toevoeging aan hun reeds bestaande aanbod. Een volle boodschappentas afgeleverd aan je voordeur, makkelijker kan haast niet.
 
Blij als een kind in een speelgoedwinkel keerde ik de goed gevulde boodschappentas binnenstebuiten. Dat de inhoud weinig verrassend was, dat lag allicht aan het feit dat er ten huize Coolinary met de regelmaat van de klok biologisch gewinkeld wordt. Veel reeds bekende merken dus. De opgelegde weekmenu daarentegen, die wist dan weer wel te verrassen!

Het Smarmat Veggie Kookpakket

Met al het lekkers dat op bovenstaande foto te zien is, toverden wij volgende drie gerechten op tafel. Op dinsdag aten we een 'Halloumisalade met huisgemaakte humus' iets wat we ook zonder Smartmat uit onze hoge hoed zouden toveren. Kikkererwten, halloumi, bulgur... slecht kan dat natuurlijk nooit zijn.
 
Woensdag was het de beurt aan 'Romige gnocchi met wortelgroenten en bruine champignons'. Een instant reminder dat we thuis te weinig gnocchi eten, want dat is 'lè-kker'. Ik zou al snel voor de veilige keuze gaan met een tomaten- of kaassausje, maar die licht knapperige wortelperterselie, die deed het perfect.
 
Op donderdag kregen we een 'Tacotaart met guacamole en lollo rosso' voor de kiezen. Op vrijdag trouwens ook want 1 van de drie gerechten is voorzien op een dubbele portie. Boekweitmeel, dat is toch altijd een klein beetje wennen. Allicht lag het aan mij - of mijn bereiding - maar op donderdag vond ik de bodem van de tacotaart een tikkeltje droog. Een mening die trouwens gedeeld werd door mijn disgenoot.  Op vrijdag niets van dat alles. De tacotaart heeft de oven niet meer gezien. Koud bij het ontbijt, en als snack om het weekend in te zetten. Zalig!

Het Smartmat Veggie kookpakket.
 
Of je nu kiest voor het veggie menu (65 €, 4dagen - 2 personen), een quick en easy menu (89 € 4 dagen - 4 personen),  het 5 dagen menu (109 €, 5 dagen), een 3 dagen menu (75 €, 4 personen) of het 2 personen menu (65 €, 4 dagen), Smartmat is zoveel meer dan een 'boodschappen aan huis dienst'Smartmat werkt inspirerend, maakt voor u de juiste keuzes op vlak van aankopen en werkt bovendien tijdbesparend omdat je niet zelf nog naar de winkel moet hollen.
 
Dat laatste is allicht de reden waarom ik uiteindelijk geen abonnement (wekelijks of tweewekelijks) neem. Ik hol graag naar de winkel. Misschien moeten we thuis maar eens de rekening maken. Kijken of we niet teveel of te duur inkopen en alsnog overstag gaan. Kijk, als dat geen goed voornemen is.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...